UWAGA: Od kwietnia 2018 roku Forgen.pl zawiesił swoją działalność. Na poniższej stronie znajduje się archiwum serwisu. Możliwość logowania i rejestracji nowych kont została zablokowana. W celu uzyskania porad genealogicznych zapraszamy na inne fora o tej tematyce: genealodzy.pl, Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne Gniazdo

Podpowiedzi

Opinie o forum, propozycje zmian, uwagi dot. funkcjonowania.

Moderator: Moderatorzy


Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
wicy
Posty: 1348
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:56 pm
Lokalizacja: Łódź
Podziękował/a: 145 razy
Podziękowano: 322 razy
Kontakt:

Podpowiedzi

Post autor: wicy » pt lis 28, 2008 9:15 am

1) Wylogowuje mnie z forum podczas pisania postu, post mi znika po napisaniu.

Za długo piszesz. Forum ma ustawiony czas, po przekroczeniu którego bez wykonywania jakichkolwiek działań zostajesz wylogowany. Pisanie postu lub PW może spowodować przekroczenie tego czasu.
Rada:
a) Pisz post w oddzielnym pliku (tekstowym, Worda, itp.), po napisaniu i sprawdzeniu pisowni wklej tekst w okno pisania postu.
b) Po napisaniu postu w oknie pisania, zaznacz cały tekst (Ctrl-a), skopiuj go do schowka (Ctrl-c) i wyślij wiadomość. Po ew. wylogowaniu użyj opcji przeglądarki "wróć do poprzedniej strony" i możesz wiadomość odtworzyć ze schowka wklejając ją ponownie (Ctrl-v).

2) Dlaczego nie mogę zalogować się automatycznie.

Funkcja logowania automatycznego działa wyłącznie jeśli kończąc przeglądanie forum nie uzywasz opcji "Wyloguj". Funkcja działa po zamknięciu okna przeglądarki przyciskiem "X" lub otworzeniu w niej innej strony www. Logowanie z innego komputera (np. praca) może spowodować, że logowanie na pierwotnym komputerze (dom) nie będzie automatycznie zapamiętane.

3) Organizacja wiadomości pocztowych.

Odbrane - Twoja skrzynka odbiorcza, do której trafiają nowe wiadomości. Skrzynka pozwala przechowywać 50 wiadomości. Po przekroczeniu tej liczby otrzymanie nowej wiadomości kasuje najstaszą otrzymaną wiadomość.
Zapisane wiadomości - folder, w którym możesz przechowywać wiadomości np. przenieść do niego otrzymane wiadomości.
Do wysłania - folder informacyjny, w którym widzisz wiadomości wysłane, ale jeszcze nie odebrane przez adresata. Nie możesz edytować tych wiadomości, ale możesz zrezygnować z wysyłania, kasując znajdujące się tam wiadomości. Po odebraniu wiadomości przez adresata jest ona przenoszona do folderu Wysłane
Wysłane - wszystkie wiadomości przez Ciebie wysłane i odebrane przez adresatów.

O otrzymaniu nowej PW jesteś informowany mailem wysłanym na Twoje konto e-mail podane podczas rejestracji. To samo dotyczy powiadomień o nowych odpowiedziach w interesujących Cię tematach, ozaznaczonych poprzez opcję "Śledź temat".

4) Jak zamieścić skan dokumentu, zdjęcie na forum.

a) wchodzisz na stronę http://www.fotosik.pl
b) na stronie głównej masz okienko pt."Dodaj zdjęcie"
c) Klikasz "Przeglądaj", wybierasz plik, który chcesz wrzucić do sieci, po tym klikasz "Dodaj".
d) wyskakuje Ci okienko "Wgrywasz zdjęcie jako niezalogowany użytkownik."
e) pod opisem jest link "Kontynuuj mimo wszystko".
f) wyświetla Ci się strona informacyjna, "jedziesz" nieco na dół i masz nagłówek "Kody na forum dyskusyjne:"
g) i kopiujesz pierwszy link pt. "Miniaturka na forum", wklejasz w post, który chcesz zamieścić na forum i... gotowe!

5) Podgląd ostatnich tematów.

Na stronie głównej forum, nad tabelką z ostatnimi tematami, znajduje się link "Zobacz ostatnie tematy" pod którym znajduje się strona z dokładniejsza lista ostatnich tematów oraz innymi statystykami dotyczącymi tematów na forum.

6) Jak cytować.

Każdy post, z którego chcesz zacytować choćby kawałek wypowiedzi posiada w swoim prawym dolnym rogu guzik "cytuj". Po naciśnięciu guzika otwiera się okno nowej odpowiedzi z włączonym cytatem.
Możesz cytować:
1) wiele wypowiedzi różnych osób,
2) fragmenty wypowiedzi jednej lub wielu osób, odnosząc się bezpośrednio tylko do nich
Pamietaj
1) Tnij zbędne cytaty, tzn. usuwaj z cytatu zdania zbędne, nie będące bezpośrednio przedmiotem Twojej odpowiedzi
2) Odpowiadaj bezpośrednio pod cytatem. W przypadku wielu cytatów, odpowiadaj bezpośrednio pod każdym.
Jak cytować?
Oprócz automatycznej odpowiedzi na post z zastosowaniem cytatu (przycisk "cytuj") możesz w dowolny sposób kształtować swój post używając w jego treści kodów bbcode [ quote ] i [ /quote ] (pamiętaj, wszystkie znaki [q...e] [/q...e] piszemy bez spacji - tu używam spacji by nie wstawił się cytat ;) )
Kod quote otwiera cytat, kod /quote zamyka cytat. Traktuj te kody tak jak cudzysłowy w w przypadku cytowania dowolnego tekstu.
Dowolny tekst (nawet przekopiowany w dowolny sposób z innych wypowiedzi, miejsc itp.) ujęty pomiędzy kodami [ quote ] i [ /quote ] będzie cytatem i będzie to w poście wyglądało tak:
Przykładowy tekst cytatu
Zauważ, że w nagłówku jest użyte słowo "cytuj". By wskazać wyraźnie czyj tekst cytujemy używamy do otwarcia cytatu kodu [ quote="wicy" ] (oczywiście bez spacji). W tym wypadku nagłówek cytatu będzie zawierał autora cytowanej wypowiedzi.
wicy pisze:Wicy napisał tekst, który będzie cytowany
Na koniec, znajdź na forum post w którym użyty został cytat, naciśnij przycisk "cytuj" i przyjrzyj się dokładnie okienku, które się pojawi. Zaobserwuj jak wykonywane są cytaty zagnieżdżone. W takim wypadku kod [ quote ] można traktować jak nawias otwierający a kod [ /quote] jak nawias zamykający cytat. Użycie [ quote ] Cytat [ quote ] kolejny cytat zagnieżdżony w pierwszym [ /quote ] dalsza część pierwszego cytatu [ /quote ] będzie wyglądało tak:
Cytat
kolejny cytat zagnieżdżony w pierwszym
dalsza część pierwszego cytatu
---------------------------------------
Pozdrawiam, Witek Mazuchowski

Zablokowany

Wróć do „Do Admina - opinie, sugestie, uwagi”