UWAGA: Od kwietnia 2018 roku Forgen.pl zawiesił swoją działalność. Na poniższej stronie znajduje się archiwum serwisu. Możliwość logowania i rejestracji nowych kont została zablokowana. W celu uzyskania porad genealogicznych zapraszamy na inne fora o tej tematyce: genealodzy.pl, Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne Gniazdo

MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Problemy i zapytania związane z działaniem programów genealogicznych

Moderator: Moderatorzy


Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
Jurek Plieth
Posty: 272
Rejestracja: pn lis 22, 2010 2:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk z korzeniami kujawsko pomorskimi
Podziękował/a: 8 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontakt:

MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Jurek Plieth » pt sty 04, 2013 11:04 am

Mam nadzieję, że opisywane zdarzenie jest tylko niezręcznością ze strony serwisu MyHeritage. Jeśli nie, to niech będzie to ostrzeżeniem dla innych użytkowników!
Przechodzac do rzeczy. W grudniu kończyła mi się ważność wykupionej rok wcześniej opcji Premium, gdzie opłaty dokonywałem za pomoca karty kredytowej. Wydawało mi się, że naturalnym będzie, jeśli odpowiednio wcześniej dostanę mejla informującego mnie o wygasającym abonamencie i zachęcającym do przedłużenia go. Nic takiego nie jednak następowało...
Nagle, 29 grudnia, otrzymałem z serwisu mejla informującego mnie, że próba ściągnięcia z mojej karty kredytowej kwoty równoważnej przedłużeniu abonamentu zakończyła się niepowodzeniem i otrzymuję dodatkowe 5 dni ważności abonamentu dla usunięcia tego problemu :co:
W czym rzecz! Otóż w międzyczasie szczęśliwie zmienił mi się numer rachunku bankowego, co spowodowało ten problem ze strony serwisu. Jakim jednakże prawem serwis MyHeritage potraktował moją (być może tylko jednorazową opłatę?) jako tzw. "zlecenie stałe" :nieok: Czy teraz już do końca życia będę automatycznie co rok obciążany opłatami wynikającymi z przedłużenia abonamentu, czy mi się to podoba, czy nie?
Przyznacie, że strach się bać :(
Abstrahując już od wątpliwej strony etycznej tego procederu, jest to i mało sensowne dlatego, że przecież można założyć, że użytkownik nie tylko chciałby przedłużyć abonament, ale i dodatkowo upgrade'owac go do opcji Premium Plus! I co wówczas?
Oczywiście natychmiast napisałem mejla do suportu, ale niestety, chociaż minęło już 6 dni, nie otrzymałem odpowiedzi. Zamiast niej w dniu dzisiejszym przyszło następne ostrzeżenie, w dużo groźniejszym tonie. Otóż przedłuża mi się czas na wykupienie abonamentu aż do 10 stycznia, a po tym terminie wszystkie moje dane zostaną niedostępne :nie:
To coś zupełnie nowego, gdyż na logikę wydawać by się mogło, że nie przedłużenie abonamentu owocuje automatycznym powrotem do opcji podstawowej. Teraz jednak jakby było widać, że nad serwisem drzemie duch Bagsika i Gąsiorowskiego :lol:

Awatar użytkownika

whanak
Posty: 1065
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:37 am
Lokalizacja: Brassel, Schläsing
Podziękował/a: 37 razy
Podziękowano: 41 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: whanak » pt sty 04, 2013 1:40 pm

Jurek, to jest normalna cecha każdego systemu abonamentowego, że po upływie jednego okresu robią automatyczne odnowienie, czyli potrącają sobie należność.
Niewątpliwie wyraziłeś na to zgodę parafując regulamin serwisu (którego zazwyczaj nikt nie czyta) ;)

Co zaś do utraty danych - zrobią co chcą, bo to ich serwis i ich dane ...
Przejrzyj najlepiej regulamin co sie dzieje w przypadku gdy nie przedłużysz abonamentu...może trzeba go było zawczasu wypowiedzieć, żeby wróciło do wersji standard bez utraty danych.. ?

PS. Dlatego właśnie swoje dane trzymam na swoim serwerze i na swoim komputerze :)
A na obcych serwisach WWW mam tylko powielone dane do szukania kontaktu...

pozdrawiam
W.
Witold Hanak - pkt IV.4.k regulaminu
-- ysearch: QU4UV -------------------------------------------
http://hannak-familie.eu Falkenberg O/S, Breslau, Erfurt

Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
Jurek Plieth
Posty: 272
Rejestracja: pn lis 22, 2010 2:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk z korzeniami kujawsko pomorskimi
Podziękował/a: 8 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Jurek Plieth » pt sty 04, 2013 2:51 pm

whanak pisze:Jurek, to jest normalna cecha każdego systemu abonamentowego, że po upływie jednego okresu robią automatyczne odnowienie, czyli potrącają sobie należność.
Niewątpliwie wyraziłeś na to zgodę parafując regulamin serwisu (którego zazwyczaj nikt nie czyta) ;)

Co zaś do utraty danych - zrobią co chcą, bo to ich serwis i ich dane ...
Witku,
Co do drugiej części Twojej wypowiedzi, to zgoda. Zaś co do pierwszej, to będę polemizował. Ani mój operator komórkowy, ani telewizji kablowej, ani żaden inny, nie obciąża mi automatycznie konta, jeśli nie zawinszowałem sobie tzw. zlecenia stałego!


Alan_Jakman
Posty: 290
Rejestracja: pn sie 24, 2009 7:40 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował/a: 18 razy
Podziękowano: 18 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Alan_Jakman » pt sty 04, 2013 4:26 pm

Dziękuje za ostrzeżenie. Abonament mi się kończy w kwietniu. Napiszę do nich wcześniej jakiegoś maila czy muszę im wypowiedzieć jakąś umowę. Jednakże z drugiej strony nie wykupowałem abonamentu, a dostałem go za opublikowanie historii na ich blogu - czy coś takiego...?
Więc nie mają mi za bardzo z czego ściągnąć tych pieniędzy - chociaż w tym kraju wszystko jest możliwe...
Alan Jakman

Zapraszam na mojego bloga:
Czar Naszych Przodków

Awatar użytkownika

Ynicz
Posty: 1214
Rejestracja: sob cze 20, 2009 6:52 pm
Lokalizacja: Międzyrzecz
Podziękował/a: 41 razy
Podziękowano: 315 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Ynicz » pt sty 04, 2013 5:23 pm

Alan_Jakman pisze:Dziękuje za ostrzeżenie. Abonament mi się kończy w kwietniu. Napiszę do nich wcześniej jakiegoś maila czy muszę im wypowiedzieć jakąś umowę. Jednakże z drugiej strony nie wykupowałem abonamentu, a dostałem go za opublikowanie historii na ich blogu - czy coś takiego...?
Więc nie mają mi za bardzo z czego ściągnąć tych pieniędzy - chociaż w tym kraju wszystko jest możliwe...
A jak dostajesz jakiś użyteczny prezent, to gdy on Ci się skończy, to momentalnie ta sama osoba (lub inna) proponuje drugi, ale odpłatnie? Oczywiście bez możliwości odmowy.


Problem w temacie polega najpewniej na czytaniu regulaminów, o którym była już mowa.
Gdy bierzemy telefon na abonament lub zawieramy umowę z jakąś firmą (tv, internet, telefon), to z reguły ktoś nam wszystko tłumaczy (oczywiście są czasem haczyki typu pierwsze trzy mies. bez abonamentu, a później inna stawka, a my nie możemy nic zrobić, bo umowa podpisana). W MyHeritage raczej nic nie tłumaczą - chyba że zapytamy. Gorzej z tymi, którzy już nie korzystają z MH, a dokonywali płatności tą samą metodą i nie zmieniali nr rachunku...
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz, syn Adama, wnuk Adama, prawnuk Franciszka, 2xprawnuk Andrzeja, 3xprawnuk Jana, 4xprawnuk Wojciecha, 5xprawnuk Szymona
_____________________________________
Mój blog genealogiczny : http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com


wojtekwil1912
Posty: 76
Rejestracja: pt mar 13, 2009 6:06 am
Lokalizacja: Szczecin
Podziękowano: 2 razy

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: wojtekwil1912 » pt sty 04, 2013 6:59 pm

Witam


Interesuję się genealogią od wielu lat i niejednokrotnie korzystałem płatnych serwisów, jednak zawsze w wersji free . Przerażała mnie ich zachłanność na gromadzone przeze mnie informację, a najbardziej to że miałem jeszcze za nie płacić. Obserwowałem jak polski rynek portali podbija Geni czy MyHeritage, eliminując z rynku rodzime, bezpłatne portale. Tak już bywa, przyszło nowe i lepsze, ale czy zawsze lepsze ?

Portal Geni proponuje mi obecnie Geni Pro za 25 procent mniej niż normalnie. Wyświetla mi się komunikat: OFERTA SPECJALNA: Wypróbuj bezpłatne konto GENI PRO. Niżej jest przycisk z napisem: Rozpocznij swój okres próbny. Naciskam i wyskakuje mi komunikat :
Nie można było dodać karty kredytowej z powodu następującego błędu …. Hm, jakiego błędu. Aha zapomniałem dodać iż pomiędzy komunikatem o „Ofercie specjalnej”, a przyciskiem „Rozpocznij swój okres próbny” należy wprowadzić dane karty kredytowej.
To gdzie tu bezpłatne konto ?

Nie dajmy się zwariować.

Pozdrawiam Wojtek Wilski

Awatar użytkownika

whanak
Posty: 1065
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:37 am
Lokalizacja: Brassel, Schläsing
Podziękował/a: 37 razy
Podziękowano: 41 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: whanak » pt sty 04, 2013 8:10 pm

Jurek Plieth pisze:...nie obciąża mi automatycznie konta, jeśli nie zawinszowałem sobie tzw. zlecenia stałego!
Owszem - ale tu obciążenie nie dotyczy jak mi się wydaje konta bankowego a karty kredytowej... a obciążanie karty kredytowej z tytułu odnowienia abonamentu jest dość powszechne - przynajmniej ja się z tym często spotykam.

Na stronie jak byk stoi dla wersji premium "US $6,25 na miesiąc (fakturowane rocznie) - lub opcja - miesięcznie"
i masz możliwość zapłaty kartą, wtedy po roku (lub miesiącu) płatność będzie sama schodziła z karty
Albo zasilenie przelewem, wtedy musisz zapłacić z wyprzedzeniem.
Przypuszczam, że paypal też będzie automatycznie odnawiany.

Pozdrawiam
W.
Witold Hanak - pkt IV.4.k regulaminu
-- ysearch: QU4UV -------------------------------------------
http://hannak-familie.eu Falkenberg O/S, Breslau, Erfurt

Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
Jurek Plieth
Posty: 272
Rejestracja: pn lis 22, 2010 2:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk z korzeniami kujawsko pomorskimi
Podziękował/a: 8 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Jurek Plieth » ndz sty 06, 2013 9:56 am

whanak pisze: Przypuszczam, że paypal też będzie automatycznie odnawiany.
Przypuszczam, że jednak nie! Właśnie skorzystałem z PayPal'a i konieczna jest weryfikacja telefoniczna przelewu, więc automat tu nie ma prawa zadziałać :ok:


Alan_Jakman
Posty: 290
Rejestracja: pn sie 24, 2009 7:40 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował/a: 18 razy
Podziękowano: 18 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Alan_Jakman » ndz sty 06, 2013 10:19 am

Napisałem do nich zapytanie o to czy muszę im coś wypowiadać jako, że kończy mi się abonament. Mam nadzieję, że nie - na MoiKrewni abonament się skończył, plan przeszedł na podstawowy i po krzyku, a tu jakiś cyrk odstawiają...
Alan Jakman

Zapraszam na mojego bloga:
Czar Naszych Przodków

Awatar użytkownika

MariaŁopaciuk
Posty: 298
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 2:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował/a: 77 razy
Podziękowano: 20 razy

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: MariaŁopaciuk » ndz sty 06, 2013 11:07 am

whanak pisze:
Jurek Plieth pisze:...nie obciąża mi automatycznie konta, jeśli nie zawinszowałem sobie tzw. zlecenia stałego!
Owszem - ale tu obciążenie nie dotyczy jak mi się wydaje konta bankowego a karty kredytowej... a obciążanie karty kredytowej z tytułu odnowienia abonamentu jest dość powszechne - przynajmniej ja się z tym często spotykam.

Owszem ...... analogicznie jest na Ancestry.com :nieok:
Aby automatycznie nie ściągnęli z karty należności na następny okres należy umowę wypowiedzieć ! ! !
Maria Łopaciuk

interesują mnie parafie: Bieździedza, Przeworsk, Waręż, Borysław, Drohobycz, Sambor ! ! ! ( Galicja ) , Skrwilno, Rogowo(<--Kujawy)

Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
Jurek Plieth
Posty: 272
Rejestracja: pn lis 22, 2010 2:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk z korzeniami kujawsko pomorskimi
Podziękował/a: 8 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Jurek Plieth » ndz sty 06, 2013 12:33 pm

MariaŁopaciuk pisze: Owszem ...... analogicznie jest na Ancestry.com :nieok:
Aby automatycznie nie ściągnęli z karty należności na następny okres należy umowę wypowiedzieć ! ! !
No ładnie :wow:
Mam nadzieję, że opcja PayPal jest jakąś forma obrony przed tym niecnym procederem!


anykey
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 10:54 pm
Podziękował/a: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: anykey » ndz sty 06, 2013 1:03 pm

Jurek Plieth pisze:
MariaŁopaciuk pisze: Owszem ...... analogicznie jest na Ancestry.com :nieok:
Aby automatycznie nie ściągnęli z karty należności na następny okres należy umowę wypowiedzieć ! ! !
No ładnie :wow:
Mam nadzieję, że opcja PayPal jest jakąś forma obrony przed tym niecnym procederem!

Obawiam się że wręcz przeciwnie - jeżeli jest ustawiona opcja automatycznego przedłużenia określonej płatności to nikt telefonicznie nie będzie tego sprawdzał bo i po co skoro klient tak chce?
Sugeruję kontrolę ustawienia płatności ewentualnie pilnowanie zbliżających się terminów.
Stanisław

Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
Jurek Plieth
Posty: 272
Rejestracja: pn lis 22, 2010 2:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk z korzeniami kujawsko pomorskimi
Podziękował/a: 8 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Jurek Plieth » ndz sty 06, 2013 1:11 pm

anykey pisze:
Obawiam się że wręcz przeciwnie - jeżeli jest ustawiona opcja automatycznego przedłużenia określonej płatności to nikt telefonicznie nie będzie tego sprawdzał bo i po co skoro klient tak chce?
A czemuż aż "wręcz przeciwnie"?
Przecież to nie MyHeritage weryfikuje telefonicznie, ale serwis PayPal! I o to mi szło!


anykey
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 15, 2012 10:54 pm
Podziękował/a: 1 raz
Podziękowano: 14 razy

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: anykey » ndz sty 06, 2013 1:50 pm

Jurek Plieth pisze:
anykey pisze:
Obawiam się że wręcz przeciwnie - jeżeli jest ustawiona opcja automatycznego przedłużenia określonej płatności to nikt telefonicznie nie będzie tego sprawdzał bo i po co skoro klient tak chce?
A czemuż aż "wręcz przeciwnie"?
Przecież to nie MyHeritage weryfikuje telefonicznie, ale serwis PayPal! I o to mi szło!

Hmm, szczerze mówiąc nie przypominam sobie weryfikacji telefonicznej wypłat robionych przez PayPal ale od dawna nie korzystam z ich usług więc mogę nie być na bieżąco. :(
Stanisław

Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
Jurek Plieth
Posty: 272
Rejestracja: pn lis 22, 2010 2:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk z korzeniami kujawsko pomorskimi
Podziękował/a: 8 razy
Podziękowano: 19 razy
Kontakt:

Re: MyHeritage, przedłużenie abonamentu

Post autor: Jurek Plieth » ndz sty 06, 2013 2:31 pm

anykey pisze: Hmm, szczerze mówiąc nie przypominam sobie weryfikacji telefonicznej wypłat robionych przez PayPal ale od dawna nie korzystam z ich usług więc mogę nie być na bieżąco. :(
Masz rację, mi to się też nigdy nie zdarzyło do tej pory, jednak zawsze to JA zlecałem przelew, więc serwis Paypal wychodził z założenia, że wiem co robię :D
A tutaj, przyznasz, sytuacja jest odmienna i prawdopodobnie stąd ta odmienna procedura.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Programy genealogiczne”