Witam serdecznie!
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, dlatego proszę o wyrozumiałość - podobnie jestem początkującym w genealogii.
Mam takie małe pytanie, czy ktoś się orientuje/albo wie gdzie szukać informacji na temat szalejącej hiszpanki w okolicach Krakowa (Mogilany, Chorowice, Głogoczów, Buków itp.) na początku XX w.
Rodzeństwo mojej babki pomarło właśnie na hiszpankę.
Pozdrawiam
Artur
UWAGA: Od kwietnia 2018 roku Forgen.pl zawiesił swoją działalność. Na poniższej stronie znajduje się archiwum serwisu. Możliwość logowania i rejestracji nowych kont została zablokowana. W celu uzyskania porad genealogicznych zapraszamy na inne fora o tej tematyce: genealodzy.pl, Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne Gniazdo
Hiszpanka w okolicach Krakowa na początku XX w.
Moderator: Moderatorzy
Re: Hiszpanka w okolicach Krakowa na początku XX w.
Witaj,Arth pisze:Witam serdecznie!
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, dlatego proszę o wyrozumiałość - podobnie jestem początkującym w genealogii.
Mam takie małe pytanie, czy ktoś się orientuje/albo wie gdzie szukać informacji na temat szalejącej hiszpanki w okolicach Krakowa (Mogilany, Chorowice, Głogoczów, Buków itp.) na początku XX w.
Rodzeństwo mojej babki pomarło właśnie na hiszpankę.
Pozdrawiam
Artur
Podobny problem mam i ja tyle tylko, że mnie interesuje Pomorze. Niestety raczej pełnych opracowań dotyczących hiszpanki na danych terenach nie znajdzie się. Ja swoje wiadomości czerpałam z kościelnych ksiąg zmarłych. Dzięki temu udało mi się ustalić kiedy i jak rozprzestrzeniała się ta choroba. Podejrzewam, że jeśli interesujące Cie okolice mają swoją monografię to również i tam znajdziesz jakąś wzmiankę. Nie liczyłabym tylko na jakieś wielkie opracowanie, raczej na kilka zdań. No i jeszcze dla mnie interesujące wydają się jeszcze publikacje:
Szczęsny Bronowski, Epidemja grypy w latach 1918-1929 (jej istota, objawy, zapobieganie i leczenie) odczyt kliniczny, Warszawa 1922;